Szukaj

Ochrona danych osobowych – niezbędne akcesoria w biurze

Ochrona danych osobowych – niezbędne akcesoria w biurze

Od kilku lat firmy mają obowiązek wdrażania przepisów, które służą ochronie danych osobowych. W tym celu powstało na przykład RODO (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Kary za niedostosowanie się do tych przepisów są bardzo surowe. W przypadku nieprzestrzegania RODO najwyższa kara może wynosić nawet dziesięć milionów złotych. Widać więc, że nie warto podchodzić lekceważąco do

Od kilku lat firmy mają obowiązek wdrażania przepisów, które służą ochronie danych osobowych. W tym celu powstało na przykład RODO (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Kary za niedostosowanie się do tych przepisów są bardzo surowe. W przypadku nieprzestrzegania RODO najwyższa kara może wynosić nawet dziesięć milionów złotych. Widać więc, że nie warto podchodzić lekceważąco do tematu. Należy zapewnić firmie wszelkie środki, które umożliwią pełną ochronę danych osobowych. W jakie akcesoria biurowe warto się wyposażyć?

Niszczarka

W dobie ochrony danych osobowych, dobra niszczarka do dokumentów to podstawa. Umożliwia ona kompleksowe pozbycie się zbędnych dokumentów. Wrzucając je do niszczarki, mamy pewność, że nie trafią w niepożądane ręce. Razem ze zniszczonym dokumentem, pozbywamy się także widniejących na nim danych osobowych. Kupując niszczarkę, należy upewnić się, że jest ona zgodna ze standardami RODO. Trzy najistotniejsze kwestie, które trzeba uwzględnić przy zakupie niszczarki, to: głośność pracy, wydajność oraz pojemność zbiornika na ścinki.

Antywirus

Antywirus jest niezbędnym narzędziem do zachowania standardów bezpieczeństwa w każdej firmie. Przechowując na komputerze wrażliwe dane, powinniśmy zachować wszelkie możliwe środki ostrożności. Kupno dobrego programu antywirusowego to nie strata pieniędzy, lecz inwestycja w bezpieczeństwo. Dzięki jego działaniu możemy szybko wykryć wszystkie nieprawidłowości, a następnie sprawnie się ich pozbyć. Odwiedzając dziennie setki stron internetowych oraz pobierając przeróżne pliki, jesteśmy narażeni na działanie hakerów. Mogą oni wykraść poufne dane z naszego komputera. Chyba nie muszę nikomu tłumaczyć, że nie skończy się to dla nas dobrze. Właśnie dlatego trzeba zabezpieczyć się zawczasu.

Filtr prywatyzujący

To kolejne ciekawe akcesorium biurowe, które zwiększy bezpieczeństwo naszych danych. Filtr prywatyzujący to ciemna folia naklejana na ekran komputera lub laptopa. Jest skonstruowana w taki sposób, aby tylko osoba korzystająca aktualnie z danego urządzenia, miała dostęp do informacji wyświetlanych na ekranie. Tym sposobem zabezpieczymy nasze dane przed wzrokiem podglądaczy. Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mogli wpisywać loginy, hasła oraz inne wrażliwe dane, nawet w miejscach publicznych. Nie będziemy się przy tym musieli obawiać, że ktoś je wykradnie. Nie ma obawy, że osoby ze słabym wzrokiem nie będą mogły komfortowo korzystać z komputera. Wystarczy wyposażyć się w sprawdzony sprzęt dobrej jakości. Filtr prywatyzujący dostosowany do monitora o przekątnej dwudziestu czterech cali to koszt z rzędu trzystu złotych. Co więcej, taki filtr będzie skutecznie chronił ekran przed zarysowaniami oraz odciskami palców.

Pen-drive lub dysk przenośny

Po co trzymać dane na komputerze, który może paść ofiarą hakerów, skoro można mieć je zawsze przy sobie? Przechowywanie danych na pen-drive’ie lub dysku przenośnym, jest jednym z najbardziej bezpiecznych rozwiązań. Dzisiaj część ludzi rezygnuje z nich, kosztem przechowywania plików w chmurze. Pamiętajmy jednak, że ten sposób mimo swojej wygody, nie chroni nas przed atakiem cyberprzestępców. W przypadku pen-drive’ów i dysków przenośnych jedynym sposobem, aby wykraść przenoszone tam dane, jest fizyczne odebranie nam tego urządzenia. Wniosek z tego taki, że wystarczy uważać, by nie zapodziać swojego akcesorium, żeby móc czuć się spokojnym. Do skorzystania z tego rozwiązania zachęca też atrakcyjna cena. Koszt zakupu pen-drive’a o pojemności 64 GB, to około czterdziestu złotych.

Podsumowanie

Widać, że nie trzeba wielkiego wysiłku i mnóstwa pieniędzy, aby skutecznie zwiększyć swój poziom ochrony danych osobowych. Kupno wyżej przedstawionych akcesoriów biurowych zniweluje ryzyko utraty cennych informacji oraz pomoże przestrzegać obecnie obowiązujących przepisów. Lepiej działać zawczasu niż później zmagać się z problemami.

źródło: idealnebiuro.pl – sklep z artykułami biurowymi

Przeczytaj również

Najnowsze wpisy