Szukaj

Jak zaprojektować opakowanie ekskluzywne?

Jak zaprojektować opakowanie ekskluzywne?

Jak wynika z raportu KPMG z 2016 roku liczba zamożnych Polaków wynosi już około 1,1 miliona osób i cały czas ma ona tendencję wzrostową. Osoby, których podstawowe potrzeby są zaspokajane, przyczyniają się do rozwoju rynku dóbr luksusowych. To one bowiem najchętniej wydają pieniądze na rzeczy, które potwierdzą ich wysoki status materialny. Wartość rynku dóbr luksusowych

Jak wynika z raportu KPMG z 2016 roku liczba zamożnych Polaków wynosi już około 1,1 miliona osób i cały czas ma ona tendencję wzrostową. Osoby, których podstawowe potrzeby są zaspokajane, przyczyniają się do rozwoju rynku dóbr luksusowych. To one bowiem najchętniej wydają pieniądze na rzeczy, które potwierdzą ich wysoki status materialny.

Wartość rynku dóbr luksusowych wynosi rocznie 20 miliardów złotych. Ta ogromna kwota wiążę się także z wielką odpowiedzialnością. Wymagania klientów i konkurencja na rynku ciągle rosną, a firmy dokładają wiele starań, aby podnieść rangę swoich wyrobów.

Jak zapewnić konsumentowi to, czego oczekuje? Odpowiedni design i sposób ekspozycji produktu mają za zadanie odzwierciedlać tożsamość marki i jej klasę. Jakość produktu powinna być widoczna na pierwszy rzut oka, a biorąc go do ręki, klient musi mieć poczucie, że to co otrzymuje, jest starannie dopracowane.

Ekskluzywny produkt w ekskluzywnym opakowaniu

Wśród komponentów, które nieustannie cieszą się powodzeniem, jeśli chodzi o materiały używane do produkcji opakowań luksusowych na pierwszym miejscu można wymienić szkło, które łączy w sobie przede wszystkim rozwiązania ekologiczne, design, a także jest materiałem nadającym się do recyklingu.

Producenci prześcigają się w projektowaniu opakowań o wyszukanych kształtach z różnych materiałów, jednak patrząc na produkty kosmetyczne, takie jak na przykład luksusowe serum – łatwo się przekonać, że najlepiej prezentują się w szklanych słoiczkach, czy buteleczkach opierających się tymczasowym modom.

Tego typu opakowania premium królują na półkach wśród perfum, ekskluzywnych alkoholi czy kosmetyków.

Tradycja i ekologia

Równie dobrym i prestiżowym komponentem może okazać się… karton. Jest  on doskonałym i plastycznym materiałem, który świetnie nadaje się do pakowania produktów z wyższej półki. Aby odpowiednio go uszlachetnić, trzeba się skupić przede wszystkim na odpowiedniej jakości papieru. Ważną rolę odegra jego faktura, grubość i zapach. Ciekawe w dotyku materiały będą się wyróżniać i przyciągną nie tylko wzrok, ale i dłonie kupujących.

Także to, jaki rodzaj druku wybierzemy, ma ogromne znaczenie. Atrakcyjne wizualnie tłoczenia na zimno czyli embossing, wymagają użycia profesjonalnego sprzętu, ale efekt jest niezwykle elegancki. Inny rodzaj tłoczenia na gorąco, czyli hot stamping, umożliwia wtłoczenie w powierzchnię folii w wybranym przez nas kolorze. Dzięki temu opakowanie zyskuje nie tylko teksturę, ale też nietuzinkowe wykończenie kolorystyczne. To bardzo efektywna metoda uszlachetniania materiałów,  a precyzyjne wykonanie nadaje im wręcz artystycznego sznytu.

Poza materiałem, z którego wykonane będzie opakowanie, należy również pomyśleć o jego wykończeniu. Aby zachować klasę, a jednocześnie prostotę produktu, nie powinno się przesadzać z ilością zdobień, złoceń czy dodatków, łatwo bowiem osiągnąć kiczowaty efekt. Co zatem się sprawdzi? Prostota, elegancki font, lekko perfumowany papier… Zachowawczość zawsze będzie się wyróżniać spośród krzykliwych opakowań i da klientowi obietnicę szlachetnej zawartości.

Przeczytaj również

Najnowsze wpisy